Jak je na tom ekonomicky?
Thor: Láska jako hrom (2022) nebyl zrovna to, co si mnozí představovali. Taika Waititi se podle některých utrhl ze řetězu s humorným (?) nádechem a místo komiksovky jsme podle kritiků dostali spíše parodii. Recenze diváků ani novinářů tak nebyly úplně přesvědčivé.
Ovšem, v případě blockbusterů je primárním ukazatelem úspěchu zisk a nyní se objevila data, která dávají vědět to, zda film uspěl, nebo ne.
Nelze se totiž odrážet pouze od toho, že se podíváte na rozpočet a tržby, protože do rozpočtu nejsou započítány investice na propagaci (něco kolem 160 milionů dolarů) a poplatky kinům a distributorům, je tedy nutná trošku podrobnější analýza a ta, kterou provedly stránky Deadline ukazují, že film uspěl, byť po premiérovém víkendu došlo k výraznému propadu tržeb.
Celosvětové tržby jsou 760,9 milionů dolarů, rozpočet 250 milionů dolarů. Předchozí film Thor: Ragnarok (2017) ale utržil 854 milionů a rozpočet byl 180 milionů dolarů, takže je očividné, že si Ragnarok vedl lépe, ale Láska jako hrom na tom také není špatně. Speciálně s ohledem na to, že přidal dalších cca 300 milionů za práva na streamování, televizní vysílání atd.
Kolem a kolem se věří, že čistý zisk, který Thor: Láska jako hrom společnosti Disney přinesl, je 103 milionů dolarů, což není špatné, speciálně pak s ohledem, že nebyl promítán v Rusku a Číně, která je důležitým trhem.
Pokud jde o tržby, dopadlo to tedy dobře, ale mnoho diváků by asi v případě, že se Thor vrátí, bylo rádo, pokud by to bylo v trošku méně divoké podobě, než v Láska jako hrom.
Zdroj: Deadline, Marvel Studios (úvodní fotografie)
0 komentářů:
Okomentovat