Recenze: The Death of Superman - část I.

Superman se po 11 letech opět pustil do křížku s Doomsdayem.

Tentokrát ale o dost věrněji komiksové předloze. Ať už kreslené filmy od DC máte rádi nebo ne (někteří je instantně preferují nad současnými DCEU milníky), animovaná filmová podoba původního sešitu (1992, 1993) Supermanovy smrti tu už jednou byla v podobě filmu Superman: Doomsday z roku 2007. Tentokrát se na to ale šlo jinak a rovnou se nám příběh rozlil do dvou filmů a první část je konečně na světě.

Ať vám jméno Doomsday něco říká nebo ne, jedná se o postavu tak brutálního charakteru, že byla vlastně napsána jen proto, aby byla v hrubé síle něco, co ani Superman nezastaví. Je výjimečný tím, že jakmile ho zabijete, tak zase klišoidně povstane a navíc ho stejným způsobem nemůžete zabít dvakrát. Jeho ranou fázi představil třeba i Zack Snyder v BvS. Doomsday je v tomto filmu absolutní chodící apokalypsa, nic a nikdo ho nedokáže zastavit a nechává za sebou hodně krvavých (palec nahoru pro WB Animations) stop a až Superman se tak stává jedinou možnou volbou, jak ho - když už ne zastavit - alespoň přibrzdit.

Film trvá něco okolo 1 hodiny 20 minut a mimo jiné se kromě soustředění na ústřední duel vrhne i na Clarkův osobní život jako takový a jeho nervózní výstupy na rande s Lois. Nějak jsem si tuhle příběhovou linku nepouštěl pod kůži a přišlo mi to scénáristicky jako absolutní béčko i do animáku, ale do závěru filmu to přináší jednu emotivně hodně našlapanou motivační pasáž, která posune Supermana v plné síle zase o kus dál. Superman jako takový je zobrazen hned od začátku jako nezastavitelná síla s nejvěrnějšími fanoušky, abyste si na konci filmu uvědomili, že nic netrvá věčně a nikdo není nejlepší a že ne všechny bitky můžete vyhrát a všechny soupeře porazit. Jednu věc ale film dělá skvěle a tou je to, že ačkoliv můžete prohrát, můžete to udělat obstojně a se vší parádou. Navíc i bez spoiler alertů je vám asi jasné, co se bude dít ve druhém díle.

Klady

+: Akční pasáže (zejména Superman vs Doomsday)
+: Některé scény jsou relativně emotivní i na animák
+: Soundtrack
+: Věrnost předloze

Zápory

-: Někomu nemusí sednout typická animace WB Animations
-: Clarkovy romantické patálie

Verdikt:

První část The Death of Superman je po dlouhé době obstojným animákem, který si občas nebere servítky a předvádí choreograficky povedené akční sekvence, plné krve a roztrhaných kostýmů a excelentně dokazuje, proč je Superman nejdůležitějším členem Justice League a jedničkou v ochraně Metropolis. Těším se na dvojku.

Hodnocení: 85%

Autor: DEADMANincCZ