Není asi tajemstvím, že náklady na film netvoří jen to, kolik peněz je investováno do samotného vzniku projektu, ale také náklady na propagační kampaň. Bez ní totiž není velká šance na úspěch (nebo alespoň ne v případě velkých blockbusterů) a často jsou sumy na marketing vyšší než náklady na samotný film.
A levná zřejmě nebude ani kampaň v případě filmu Superman (premiéra 10. 7. 2025). Podle některých zdrojů hodlá společnost Warner Bros. Discovery investovat do reklamy 200 milionů dolarů, což je výrazně více, než je běžné u podobných letních blockbusterů.
Podle odhadů by se tak rozpočet plus náklady na propagaci mohly vyšplhat k částce 400 milionů dolarů, což by znamenalo, že původní odhady, podle kterých by film měl utržit alespoň půl miliardy, aby začal vydělávat, byly poněkud optimistické.
Nepsané pravidlo říká, že by projekt měl utržit alespoň dvojnásobek, nebo lépe 2,5násobek nákladů, aby začal být výdělečný.
Někteří analytici ale věří, že by film mohl překročit miliardu na tržbách, což by znamenalo, že se stane hitem. Ale uvidíme — odhady jsou hezká věc, ovšem realita může být jiná. Nicméně my filmu držíme palce, rádi bychom, aby DC Universe odstartovalo velkým hitem.
Zdroj: THR, DC Studios (úvodní fotografie)
0 komentářů:
Okomentovat