Zveřejněte Black Widow online, žádají investoři společnosti Disney. Mohlo by to ale znamenat velký problém pro kina


Zřejmě se jim nelíbí neustálé přesouvání premiéry.

Premiéra filmu Black Widow v kinech už byla několikrát přesunuta (nově se počítá s 6. 5. 2021) s ohledem na nepříjemnou situaci ohledně covid-19. Není tak divu, že jsou lidé, kteří si myslí, že by společnost Disney měla film zveřejnit na své streamovací službě Disney+, podobně jako Mulan (2020)

Původně se sice zdálo, že ta nebude tak úspěšná, protože Disney žádal za zhlédnutí Mulan téměř 30 dolarů a předpokládalo se, že to plno lidí odradí, ale nakonec projekt zabodoval a tak není divu, že není málo těch, kteří si myslí, že místo toho, aby se neustále měnilo datum premiéry Black Widow, bylo by lepší ji nabídnout zájemcům online. 

Podobný názor má i investor společnosti Disney Dan Loeb, který věří tomu, že pokud by Disney zveřejňoval víc podobně velkých projektů primárně na své streamovací službě Disney+, pak by to pomohlo k tomu, aby se stala čím dál větším konkurentem pro krále streamovacích služeb Netflix. 

Což je zřejmě pravda, ale také je nutné brát v potaz, že pokud by jednotlivé společnosti začaly čím dál více filmů zveřejňovat na svých streamovacích službách, pak by to samozřejmě byl velký problém pro kina, které se kvůli covid-19 už takhle musejí vypořádat s velkým výpadkem příjmů. 

Ale pokud pomineme morální hledisko, tak pro filmová studia by mohly být streamovací služby čím dál častějším kanálem pro uvádění filmů. Z ekonomického hlediska to dává smysl. Pokud Disney vyšle film do kin, musí část zisku přenechávat provozovatelům a dalším subjektům, pokud ho zveřejní na své streamovací službě, pak jdou všechny tržby do kapsy přímo jemu. 

Zatím to ale nevypadá, že by Black Widow měla mít premiéru na Disney+, nicméně se dá tušit, že v budoucnu se situace začne měnit a filmů v kinech bude ubývat a budou rovnou uvedeny na streamovacísh službách.

Zdroj: Variety, Marvel Studios (úvodní fotografie)

Sdílej na Google+

Autor: Jan Lysý

    GOOGLE+ KOMENTÁŘE
    FACEBOOKOVÉ KOMENTÁŘE

0 komentářů:

Okomentovat