Recenze prvních dvou dílu nové řady The Walking Dead

Premiéra osmé řady Živích mrtvích nebyla nijak výjimečná, ale druhý díl velmi potěšil. POZOR, SPOILERY!!!

Epizoda 1: Mercy

První epizoda dostala ironicky název "Mercy" tedy "Milost", které se v tomto díle absolutně nedočkáme. Tvůrci neměli milost ani s diváky a celkem nudná podívaná prokládaná prostřihy se stala nic neříkající sérií scén. Bohužel jako premiéra nové řady, ale také jako stá epizoda celého seriálu, byl tento díl slabý.

Rick (Andrew Lincoln), Maggie (Lauren Cohan) - která je novou hlavou kolonie Hilltop a král Ezekiel (Khary Payton) spojují své síly za cílem zničit Negana (Jeffrey Dean Morgan) a jeho Zachránce. Bývalý vůdce Hilltopu se snaží strhnout Hilltop k Zachráncům, ale zatímco byl pryč, aby Neganovi podlézal, Hilltop si zvolil svou nynější hlavu Maggie.

Za pomoci mrtváků Daryl (Norman Reedus), Carol (Melissa McBride) a Tara (Alanna Masterson) obklíčí Svatyni, hlavní úkryt Zachránců. Rick se snaží Negana zabít střelbou, ale ten se skrývá ve starém kontejneru nebo v nějaké lžíci od bagru. Otec Gabriel (Seth Gilliam) se rozhodne zachránit ve jménu Boha zrádného ex-vůdce Hilltopu, ten ho ale opustí a Gabriel se musí schovat v přívěsu poblíž. Uvnitř zjistí, že je s ním v přívěsu i samotný Negan. Během tohoto současného děje máme další dvě linie z budoucnosti. Jednu pravděpodobně ihned po vydobyté bitvě a druhou déle potom, kde už vládne mír a klid. Nevíte, co se stalo, jak to že mají klid nebo jakou to má spojitost.

Ano, známe tvůrce TWD, všechno se rozuzlí, ale tak komplikovaná dějová linie narvaná akcí a ještě dalšími odskoky do jiných linií nepůsobí dobře. Tvůrci neodhadli poměr mezi akcí a prostřihy, divák se v tom ztrácí a než stačí vychladnout, srovnat si to, co právě viděl, už zas nás drtí nabušenou akcí. Tudíž se už jen apaticky díváme a čekáme, kdy a jak to skončí. Tento díl nás měl nažhavit na další epizody, bohužel, stal se pravý opak.

Hodnocení: 70%

Epizoda 2: The Damned

Druhá epizoda nese název "The Damned", česky "Zatracení". Ke sledování jsem se musela doslova dokopat po prvním dílu, ale jsem ráda, že jsem to udělala. Tato epizoda je dobře sestříhaná, se správnou gradací a jednou dějovou linií. Máme průběžnou akci i čas k oddechu, kdy se dozvídáme další napínavá fakta a zvraty, které celou akci skvěle doplňují.

Morales v podání Juana Pajery
Skupina se rozdělí na několik oddílů, aby tak mohli napadnout více základen v okolí Svatyně; několik "našich" je zabito a několik vážně zraněno. Zatímco, Rick a Daryl prohledávají vyšší patra budovy (hledají zbraně) se Rick serve s jedním ze Zachránců. Ten mu tvrdí, že tam žádná zbrojnice není, jen Gracie... Když ho Rick konečně zpacifikuje na věčné časy, ještě jej prohledá. Během ohledávání se mrtvému rozhrne košile a Rick si přečte tetování na jeho hrudníku "Gracie". Rick se bude obávat nejhoršího, že po něm zbyla manželka nebo rodina. Ale  stane něco mnohem horšího. V dalších dveřích objeví dětský pokoj s postýlkou pro miminko. Malá sladká Gracie spí v postýlce. V dalším pokoji, zatímco se Rick zaobírá výčitkami a myšlenkami na to, co bude dělat dál, ho náhle má na mušce nějaký Hispánec. A je to tady, pánové a dámy od 4.série slibovaný návrat Moralese (Juan Pajera) je tu! Opravdu je to hlava hispánské rodiny Moralesových.

Považuji tuto epizodu za pořádný rozjezd a doufám, že si tenhle standard udrží po zbytek sezóny. Tvůrci si snad uvědomili, že narvat spoustu děje a akce do jednoho dílu není nejlepší nápad, ani nejsou super nápad neustálé flashbacky nebo flashfowardy, protože to vytváří dojem, že neměli dost materiálu na 40 minutový díl, tak tam nasekali další sekvence.

Hodnocení: 95%

Postavy:

Ano, postavy procházejí vývojem, některé více, jiné méně. Momentálně největším zlom považuji u Morgana (Lennie James), který upustil od své pacifistické propagandy a je rozhodnutý zničit tolik Saviors, kolik bylo zabito jejich lidí. Uvnitř něj zuří válka a nic ho nezastaví. Ani spravedlivý Ježíš (Tom Payne).

Na co se můžeme těšit ve 3. epizodě?

Určitě na spoustu akce a zvratů, trailer ukazuje perfektní scénu s Moralesem a dodává otazníky nad osudem všech oddílů "naší" skupiny. Tak směle do toho a pusťte si ochutnávku.

Autor: Sandra De Santa