Streamovcí gigant Netflix je ve "válce" s provozovateli kin

Proč?

V případě premiér filmů to už od "nepaměti" funguje tak, že se snímek objeví v kinech, pak je několikaměsíční pauza a následně se fandové dočkají verze pro DVD/BR a v posledních letech také varianty pro streamování.

Ovšem, společnost Netflix hodlá tenhle koloběh narušit. Tahle veleúspěšná firma už dávno nenabízí pouze seriály a filmy jiných společností, ale připravuje i vlastní projekty a často dost zajímavé. Jenže, pokud šlo o provozovatele kin, tak ti nebyli zrovna otevření spolupráci.

Většina řetězců odmítla promítat filmy z produkce Netflixu a to z prostého důvodu. Netflix chtěl uvolnit dané snímky na svých stránkách ve stejnou dobu, kdy by je promítala kina.

Nyní se ale Netflixu podařilo uzavřít dohodu se společností iPic, která v USA provozuje zatím 15 luxusních kin (ale v blízké budoucnosti hodlá expandovat). Kontrakt se týká zhruba deseti filmů, kdy budou ve stejnou dobu k dispozici v kinech i skrze streamování.

Jak to bude fungovat, to se dozvíme už v pátek, kdy se v kinech iPic objeví film Jadotville s Jamie Dornanem.

SOUVISEJÍCÍ: TRAILER NA HISTORICKÝ FILM JADOTVILLE SPOLEČNOSTI NETFLIX

Jenže, zatímco diváci asi budou rádi, že si mohou vybrat, zda chtějí film vidět na stříbrném plátně nebo doma, ne všichni jsou z toho nadšení. Například Národní asociace vlastníků kin (National Association of Theater Owners) se nechala slyšet, že se jim to vůbec ale vůbec nelíbí.

Asi je jasné proč, narušuje to onu formuli, kdy, pokud někdo chtěl vidět nějaký snímek jako první, musel do kina a ostatním nezbývalo, než si pár měsíců počkat (nebo stáhnout nějaký kinorip, ale to už je jiná pohádka).

Zmíněná asociace věří, že doba mezi uvedením v kinech a na DVD/BR a skrze streamování, je důležitá nejen pro kina, ale pro celý filmový průmysl.

Možná by si ale zástupci kin měli uvědomit, že pokud chtějí, aby kina přežila, musejí se adaptovat. Streamování nabírá na obrátkách a snažit se proti němu bojovat je zbytečné. Majitelé kin by se tak místo peskování měli zamyslet nad tím, jak se přizpůsobit trendu digitální doby a vytěžit z něj, co nejvíce, případně dumat nad tím, jak udržet lidi v kinech. A řekněme si to na rovinu, s pomocí přesoleného a předraženého popcornu toho nedosáhnou.

Sdílej na Google+

Autor: Jan Lysý

    GOOGLE+ KOMENTÁŘE
    FACEBOOKOVÉ KOMENTÁŘE

0 komentářů:

Okomentovat